Det som jeg kan tilbyde er en laktattest både på cykel og i løb.
Men hvorfor? Og er det nødvendigt at blive testet. Formålet med en test er at:

  • Kende dine pulszoner til træning.
  • Få fastlagt din aerobe og anaerobe tærskel for optimal træning.
  • Kunne planlægge et optimalt træningsforløb.
  • Kontrollere om træningen fungere optimalt

Om det er nødvendigt, er noget man skal gøre op med sig selv. Hvor nøjagtigt har du behov for at kende disse faktorer. Det er måske ikke vildt nødvendigt hvis man bare træner engang imellem, og uden at have et mål. Men træner du for, at du skal have mest muligt ud af din træning. Og har du ikke lyst til at spilde din tid på træning som ikke er optimalt, syntes jeg at det er meget relevant med en test.

Cykeltesten foregår på din egen cykel opspændt i en turbotræner. Testen vil blive gennemført som en trappetest hvor belastningen vil blive øget for hver femte minut. Undervejs vil der blive registret puls og laktat(mælkesyre).

Disse resultater vil danne baggrund for en personlig vurdering, som viser på hvilket niveau man befinder sig lige nu, samt er retningsgivende for hvordan man skal træne.

Løbetesten foregår på næsten samme måde, her foregår løbet bare på et løbebånd.

Testen foregår når du har tid. Kontakt mig og vi finder et tidspunkt som passer.
Man skal påregne 1½ til 2 timer for en komplet test med klargøring, opvarmning, test, afrul og samtale om resultatet. Inden man reserverer tid skal man være opmærksom på følgende omstændigheder:

  • Man skal være udhvilet, ingen hård træning dagen i forvejen og ingen træning på testdagen.
  • Man skal have spist normalt i dagene op til testen. Ens væskebalance skal være i orden.
  • Man må ikke have spist (meget) de sidste 3-4 timer.

På baggrund af en personlig test kan jeg også udarbejde træningsprogrammer. Et sådan forløb vil starte med en samtale hvor vi fastlægger muligheder og mål.

Derefter vil vi foretage en test som danner baggrund for hvordan der skal trænes. Et sådan træningsprogram vil bestå af et fire-ugers program, som viser hvornår og hvordan der skal trænes. Hvis der er tale om flere perioder, vil hver periode afsluttes med en samtale hvor der evalueres og tænkes fremad.

Hvis dette har fanget din interesse eller har du spørgsmål, så kontakt mig på mail eller pr. telefon:
Email: Coach@Aksel-Nielsen.dk Mobil: 40 28 54 52

Det er muligt for både cykelrytter, cykelmotionister, multi-sportsatleter samt løbere at blive testet og få lagt programmer.